Wednesday 18 April 2012

#2 Primele impresii... My beautiful Alkmaar...


[RO] V-am povestit anterior despre decizia mea de a veni și petrece un an în Regatul Țărilor de Jos, sau așa cum e cunoscută în toată lumea, Olanda. Astăzi vreau să vă arăt și să vă povestesc despre orașul unde stau. Familia gazdă locuiește într-un oraș drăguț, situat la aproximativ 40 km de Amsterdam, care se numește Alkmaar. Deci, aici va fi și casa mea pentru următorul an. Noi locuim undeva la periferie, pe o stradă destul de liniștită și departe de zgomotul orașului. În spatele curții există un canal, pe care deseori vezi rățuște, bobocei sau chiar lebede. Iar nu departe de casă sunt niște lanuri minunate de lalelele și nu numai...
Pentru a ajunge în centrul orașului eu folosesc bicicleta, încetișor mă obișnuiesc cu ea... În centrul Alkmaar-ului găsești o mulțime de magazine pentru a face shopping, sunt parcuri drăguțe pentru plimbări, iar în fiecare vineri începînd cu luna martie până în septembrie puteți vizita cel mai mare târg de cașcaval din Olanda...
Pentru că în weekend sunt liberă, mă urc pe bicicletă și merg să explorez cât mai multe locuri din împrejurime... Doar ploaia îmi mai strică uneori din planuri... Recent am mers și la Marea Nordului,  care se află la vreo 7 km de casă. Vă las să vedeți câteva din primele poze realizate în Olanda...

[EN] I've told you earlier about my sudden decision to come and live for one year in the Netherlands. Today I want to show you the city I live in. My host family live in Alkmaar, a nice city located at approximately 40 km from Amsterdam, thus, I live here as well. Our place is somewhere at the periphery, far away from the city noise and close to wonderful fields of tulips...
If at the beginning it was difficult for me to ride a bike, now I do it without any problem... I like going to the city centre, where a plenty of shops, restaurants and museums can be found. I like walking in the parks as well, enjoying the nice weather. In Alkmaar, from March to September, every Friday the cheese market is organised, the biggest one in the Netherlands. 
Usually in the weekend I am free, and I take my bike and explore the surrounding places. Recently I saw the North Sea, it's only 7 km away from home. Below you can see some photos from Alkmaar and surrounding, my first photos taken in the Netherlands...

















































No comments:

Post a Comment